Motorkabelnät 1.4 16V KFU Citroën Peugeot 9685596080 6569VA

kr1 068

HUND CITROEN PEUGEOT
96855961809685596080 6569VA NFP

1 i lager

Artikelnr: 9132-A15_K27 Kategorier: , , , Etiketter: , ,

Beskrivning

Huvudmotorkabel för CITROEN PEUGEOT-bilar med 1,4 16V KFU-motor
Den är från en Citroen C4 2009

1,4 16V KFU-motorenheten är designad för Citroën- och Peugeot-bilar med en 1,4 16V KFU-bensinmotor. Detta är huvudmotorkabelnätet som tagits bort från en Citroën C4, tillverkat 2009. Detta kabelnät är lämpligt för att ersätta skadade ledningar i motorrummet när det är problem med start, oregelbunden motorgång eller fel i den elektriska installationen.

Teknisk information
Tillverkare: PSA / Citroën / Peugeot
Modell: speciellt Citroën C4, möjlig användning för andra PSA-modeller med 1,4 16V KFU-motor (t.ex. Peugeot 307 och relaterade bilar beroende på utrustning och tillverkningsår)
Motor: 1,4 16V KFU (bensin)
Deltyp: Huvudmotorkabelstamme (motorkabelstamme)

Produktkoder:
9685596180
9685596080
6569 VA

Andra nummer:
NFP (beteckning i PSA-katalogen – delen tillverkas inte längre)

Delen lämpar sig för bilmekaniker och hemreparatörer som behöver en komplett motorsele för 1,4 16V KFU-motoriseringen, till exempel vid byte av den efter en olycka, när isoleringen av ledningarna är skadad, kontakterna oxideras eller det finns irreversibla skador på elinstallationen.

Installationsrekommendationer
– Utför alltid monteringen med batteriet frånkopplat för att undvika kortslutning eller skador på styrenheterna.
– Innan du demonterar originalkabelkabeln, ta ett foto av den ursprungliga kabeldragningen och kontaktanslutningarna, detta kommer att underlätta korrekt installation.
– Kontrollera alla kontakter, säkringar och plasthållare för mekaniska skador och byt ut dem vid behov.
– Styr ledningsmattan i dess ursprungliga vägar så att den inte vidrör motorns heta delar (avgasrör, katalysator) och rörliga delar (remmar, remskivor, fläkt).
– Kontrollera noggrant efter monteringen att alla anslutningar är ordentligt inkopplade och att inga kablar sträcks eller kläms mellan kaross eller motordelar.
– Efter att ha återanslutit batteriet, starta motorn och kontrollera att fellamporna på instrumentpanelen inte tänds och att motorn går smidigt. Om du har möjlighet rekommenderas det att kontrollera med diagnostik (avläsning av felkoder).

Ytterligare information

Vikt 2,3 kg