Styrenhet Bosch M7.4.4 0261207318 9648483480

kr569

HUND CITROEN PEUGEOT
9648483480 9643897580 0261207318 1940T1 1940T2

1 i lager

Beskrivning

BOSCH motorstyrenhet för CITROEN XSARA Picasso 1.6

Letar du efter en original motorstyrenhet till Citroën/Peugeot med 1,6 16V motor? Bosch M7.4.4 (ME7.4.4) ECU med nummer 0261207318 / 9648483480 är exakt den enhet som PSA monterade på TU5JP4-motorn (kod NFU). En idealisk ersättning för originaldelen när du har problem med start, oregelbunden gång, blandningsfel eller kommunikationsavbrott i ECU.

Huvudsakliga fördelar
– Original BOSCH – tillförlitlighet och full kompatibilitet med PSA
– Verifierbar genom artikelnummer – enkelt val av rätt enhet
– Lämplig för populära Citroën- och Peugeot-modeller med 1,6 16V NFU (TU5JP4) motor

Kompatibilitet (vägledande)
– Citroën Xsara Picasso 1.6 16V NFU
– Citroën Xsara 1.6 16V NFU
– Peugeot 206 / 206 CC 1.6 16V NFU
– Peugeot 307 1.6 16V NFU
– Peugeot Partner (I/II) 1,6 16V NFU
– Peugeot 1007 1.6 16V NFU
Obs: För PSA, följ alltid artikelnumret på ECU och VIN-taggen – olika programvarukalibreringar. Om du inte är säker, maila oss artikelnumret och VIN så kontrollerar vi kompatibiliteten.

Artikelnummer (OE/OEM)
– Bosch: 0 261 207 318 (0261207318)
– PSA/Siemens: 9648483480, 9643897580
– PSA servicenummer: 1940.T1, 1940.T2 (1940T1, 1940T2)
En matchning av åtminstone huvudenhetsnumret krävs för korrekt funktion.

Teknisk information
– ECU-typ: Bosch ME7.4.4 (Motronic) – bensin, sekventiell insprutning
– Motor: 1,6 16V TU5JP4 (NFU), Euro 3/4 enligt kalibrering
– Kontakter: 3 × 32 stift (totalt 96 stift), svart/grå flera kontakter
– Hus: aluminium, hållbart, monterat i motorrummet
– Funktioner: tändnings- och insprutningskontroll, lambdakontroll, gasreglage, EOBD-kommunikation
– Kommunikation: K-line (för nyare modeller KAN även beroende på utrustning)
– Startspärr: ihopkoppling med BSI/nycklar krävs (se Montering och kodning)

Montering och kodning – hur man går tillväga
– Omkloning av data: det säkraste sättet – överför EEPROM/Flash-innehållet från den gamla ECU:n till denna (du kommer att behålla immo-koden och konfigurationen). Rekommenderas, ingen ytterligare ihopkoppling krävs.
– Virginisering: sätta den i ett ”nytt” tillstånd och sedan koda med diagnostik (Lexia/DiagBox) till din BSI och nycklar.
– Ändra ”set” (ECU+BSI+tangenter): alternativ om du har en komplett uppsättning. Detta erbjudande inkluderar endast själva ECU:n.
Rekommenderad installation i en professionell service. Före installation, kontrollera strömförsörjningen, jordningen och kabelnätet för att undvika omedelbar skada på den nya enheten.

Typiska symtom på fel i original-ECU
– Kall-/varmastarter, cylindertändning, tomgångsfluktuation
– Gasspjäll, blandning (lambda) fel, ECU kommunikationsfel
– Slumpmässiga motorryckningar, konstant kontroll av motorlampan utan någon annan anledning

Skick och garanti
– Skick: använd originaldel, se bild (ingen skärning av buntar, oskadade kontakter)
– Funktionalitet: före demontering från det operativa fordonet; förvaras torrt
– Garanterat att prova det: när det är installerat och kodat korrekt
– Faktura som en självklarhet

Förpackning
– 1× Bosch ME7.4.4 motorstyrenhet (0261207318 / 9648483480)

Hur man verifierar rätt del
– Jämför siffror på ECU-etiketten: 0261207318, 9648483480, 9643897580, 1940.T1/T2
– Kontrollera motortyp: 1,6 16V TU5JP4 (NFU)
– Verifiera antalet och färgen på kontakterna (3× 32pin)
Har du tvivel? Skriv oss VIN och nummer på din gamla enhet – vi kommer att ge råd.

Ytterligare information

Vikt 1 kg