Styrenhet Bosch M7.4.4 0261207318 9653492680

kr569

HUND CITROEN PEUGEOT
9653492680 9643897580 0261207318 1940T1 1940T2

1 i lager

Beskrivning

BOSCH motorstyrenhet för CITROEN XSARA Picasso 1.6 8V NFV

Äkta Bosch M7.4.4 Engine Control Unit (ECU) för PSA – idealisk ersättning för Citroën Xsara Picasso 1.6 8V (NFV/TU5JP). Om du felsöker injektions- eller startproblem och letar efter en exakt del efter nummer, är denna enhet vad du behöver. Det är en begagnad originaldel från Citroën/Peugeot (PSA) bilar, lämplig för professionell reparation och hemservice.

Delnyckelnummer (för uppslag och verifiering)
– Bosch: 0261207318 (M7.4.4, ME7.4.4)
– PSA/Siemens: 9653492680, 9643897580
– OEM PSA: 1940T1, 1940T2
Tips: Jämför alltid alla nummer på din enhets namnskylt med de som anges. Att matcha basnumret (0261207318) och PSA-koderna ökar avsevärt säkerheten för kompatibilitet.

Kompatibilitet
– Citroën Xsara Picasso 1.6 8V NFV (TU5JP), bensin
– Enheten finns även i andra utvalda PSA-modeller med samma motor/installation; dock är ovanstående artikelnummer och typ av kopplingar avgörande.
– Utbyten mellan 1940T1/1940T2 tenderar att vara möjliga beroende på SW-versionen – vi rekommenderar att du kontrollerar i förväg med diagnostik eller jämför etiketter.

Teknisk information
– Tillverkare/typ: Bosch M7.4.4 (ME7.4.4), bensin, flerpunktsinsprutning
– Strömförsörjning: 12 V, styr tändning och insprutning
– Kontakter: 3 flerstifts PSA (typiskt för Bosch ME7.4.4)
– Placering i bilen: motorrum (ECU-låda enligt specifik utrustning)
– Startspärr: del av ECU – kräver ihopkoppling med BSI/nycklar eller datakloning

Montering och kodning – viktigt
– Det är en begagnad ECU. Innan du startar bilen är det nödvändigt:
– koppla ihop enheten med BSI och startspärr (telekodning),
– eller klona data (EEPROM/FLASH) från den gamla enheten till den här,
– använd eventuellt ”jungfrulig” proceduren (om din tjänst erbjuder denna tjänst).
– Vi rekommenderar att anförtro montering och kodning till en erfaren PSA-diagnotiker (Lexia/PP2000/DiagBox).
– Efter montering, radera fel och utför grundläggande anpassningar enligt diagnostik.

När byter man vanligtvis denna ECU
– Motorn startar inte trots gnista/bränsle och faller upprepade gånger i nödläge
– Fel i tändkretsar, injektorer, sensorer (t.ex. P0351–P0354, etc.)
– Skador på ECU på grund av fukt, kortslutning eller oprofessionellt ingrepp

Vad du ska kontrollera innan du köper
– Matcha Bosch-nummer och PSA-koder med den gamla enheten
– Motortyp (NFV/TU5JP) och anslutningsdesign
– Skicket på ledningar/jordning i bilen – du förhindrar att felet återkommer

Innehåll och status
– Vi levererar själva motorstyrenheten Bosch M7.4.4
– Begagnad originaldel; visuellt tillstånd enligt bilden. Tillbehör (fästen, skruvar, BSI, nycklar) ingår ej om inget annat anges.

Varför välja en begagnad originaldel?
– 100 % överensstämmelse med PSA-installation, tillförlitlighet och korrekta kartor
– Snabb och ekonomisk reparation jämfört med en ny ECU
– Enklare kodning och telekodning jämfört med universell ersättning

Söktermer
motorstyrenhet, ECU, Bosch M7.4.4, ME7.4.4, 0261207318, 9653492680, 9643897580, 1940T1, 1940T2, PSA, Citroën Xsara Picasso 1.6 8V 5V NFV, motorstyrenhet/motorstyrenhet, Cijeoten styrenhet

Obs: Kontrollera noggrant kompatibiliteten med namnskylt och VIN innan köp. Vi ger gärna råd om identifiering av delen eller parningsproceduren.

Ytterligare information

Vikt 1 kg