Beskrivning
Bakre dimljus i stötfångaren för Citroën C-Crosser-bilar
Original bakre dimning för stötfångaren för Citroën C-Crosser-bilar. Praktisk lösning, om det bakre dimljuset inte fungerar på grund av avbrutna ledare, korroderade kontakter eller mekaniska skador på bunten efter en mindre kollision. Tack vare den exakta längden och korrekta anslutningarna motsvarar denna kabling den ursprungliga designen och passar enkelt in i de ursprungliga stötfångarhandtagen – utan behov av modifieringar.
Det bakre dimljuset är en viktig säkerhetsfunktion för att köra för nedsatt synlighet. Denna kabling säkerställer en pålitlig kraftförsörjning och korrekt jordning till dimljuset. Jämfört med universella lösningar är det ursprungliga kabelpaketet säkerheten om kompatibilitet och motstånd mot fukt och vibrationer som är vanliga i det bakre stötfångarområdet.
Typiska symtom på ledningsfel inkluderar bakre dimljus, tillfälliga blinkande, oxiderade eller avslappnade anslutningar eller synlig isoleringsskada. De vanligaste orsakerna är fukt och salt i stötfångarutrymmet, eller kablarspänningen efter en mindre påverkan eller dålig hantering under tidigare reparationer.
Installation är standard: Koppla bort batteriet, säkerställa åtkomst till den bakre dimman (det är ofta nödvändigt att delvis frigöra de nedre täcken eller stötfångaren), vägleda bunten på den ursprungliga rutten och fästas till klipp, anslut anslutningarna till stoppet och kontrollera tätningen. Testa dimfunktionen före den slutliga kompositionen. För längre liv rekommenderar vi att du behandlar kontakter med en lämplig kontaktpetrolatum.
Teknisk information
Tillverkare: PSA (Citroën/Peugeot)
Modell: Citroën C-Crosser-Rear Fogging i stötfångaren
Produktkoder: 621563
Andra siffror: 6215.63; 6215 63
Innan du beställer, jämför delkoden och formen på kontakterna med det ursprungliga paketet i fordonet. Om du ersätter efter en krasch eller korrosion, kontrollera statusen för uttagen och glödlamptätningen för att göra reparationen fullständig och pålitlig på lång sikt.









