Beskrivning
Gasspjäll i Throat Throat Throrottle 2.0 HDI RHK 88KW
Original gasspjället (sugflik, luftdoser) för 2,0 HDI -motorer med RHK -kod (88 kW). Delen används för kortvarig stängning av sug för smidig avstängning och korrekt rökgasflöde genom EGR. Lämpliga lösningar för gratis fluktuationer, brutto dör efter tändningsavstängning, effektförlust eller felmeddelanden relaterade till EGR/Flap -sug. Det är den ursprungliga delen av hunden märkt 9664960080 / 0345F2 – Helt kompatibel ersättning av typen Plug & Play.
Typiska defekter i dessa klaffar inkluderar sotstoppning, krasch av mekanik, slitage av plastdrivväxlar eller positionssensorfel. Ersättningen återställer den korrekta funktionen för EGR -kretsen och motorn för motoroperationen vid avstängning. Vi rekommenderar också att du kontrollerar tätningarna och renheten i den intilliggande suglinjen.
monteringsrekommendationer
Klaffen placeras på sugningen mellan en intercooler -slang och suglinjen. Procedur: Koppla bort batteriet, släpp sugslangen, koppla bort elektriska kontakten och vakuum/ventilationsslangar (enligt versionen), ta bort fästskruvarna och ta bort klaffen. Kontrollera O-ringen/tätningarna och lagerytan innan du monteras. Vanligtvis krävs ingen kodning efter installationen; Kontrollenheten anpassar fliken. För vissa fordon kan det vara lämpligt att göra grundläggande inställningar genom diagnostik.
kompatibilitet och användning
Designad för 2,0 HDI RHK 88 kW som används i utvalda Peugeot -modeller (t.ex. 307, 407, 807) och Citroën (t.ex. C4, C8). Jämför säkert artikelnumret och formen med det ursprungliga stycket – samma OE -koder är den bästa bekräftelsen av överensstämmelse.
Teknisk information
Tillverkare: PSA Peugeot Citroën (OE)
Modell: 2.0 HDI RHK (88 kW), vald Peugeot 307/407/807 och Citroën C4/C8
Produktkoder: 9664960080; 0345F2; 0345.f2
Andra siffror: 96 649 600 80; 0345 F2; 0345-F2
Varför välja det här avsnittet
Den ursprungliga designen säkerställer korrekt montering, korrekt funktion med EGR och hållbarhet i drift. Snabb ersättning utan modifiering och tillförlitlig lösning för ofta problem med tilltäppta eller fastna sugflikar vid 2,0 HDI.









